رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تاكيد كرد:

نقطه شروع تحول در آموزش و پرورش، معلم است

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: درباره نوع استفاده مناسب از زمان در مدرسه، برنامه‌ریزی‌های مطلوبی انجام نشده است و باید بازطراحی برنامه‌ریزی آموزشی صورت بگیرد.

به نقل از مركز اطلاع رساني و ‌روابط عمومی آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام علی لطیفی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در نشست مشترک شورای معاونان آموزش و پرورش استان همدان، گفت: یکی از مهم‌ترین ارکان حوزه تعلیم و تربیت، معلم و نقطه شروع تحول در آموزش و پرورش، معلم است و بر این اساس اجرای برنامه‌های توانمندسازی معلمان به یک اولویت فراگیر مبدل شده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره ضرورت توجه ویژه به آموزش‌های مهارت‌محور، عنوان کرد: ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان در قالب برگزاری دوره‌های توانمندسازی، باید یک برنامه اولویت‌دار شود و بر این اساس با اجرای برنامه‌های توانمندسازی، آموزش و پرورش گام مهمی در زمینه ارتقای شاخص کیفی نیروی انسانی خواهد داشت.

وی با تأکید بر جایگاه والای تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش، ابراز امیدواری کرد با گفتمان‌سازی عمومی درباره ضرورت تولید بسته‌های تربیت و یادگیری، تمرکز مطلق به کتاب درسی را کمتر کرده و به‌سمت تنوع در منابع آموزشی حرکت کنیم.

لطیفی در ادامه با بیان اینکه نظام آموزشی مجموعه‌ای از مسائل به‌هم پیوسته و پیچیده است که یکی از آن عوامل، کتاب درسی است، اظهار کرد: نقطه مشترک تمام کسانی که درگیر نظام آموزش و پرورش هستند، این است که ما در وضعیت فعلی نظام آموزشی، کتاب درسی و محتواهایمان قطعاً ضعف‌ها و نقص‌هایی داریم اما در تلاش هستیم و اقداماتی ترتیب داده‌ایم تا با تأمین منابع متنوع و چندرسانه‌ای این مهم را مرتفع کنیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به اینکه بهره‌‌گیری از زمان حضور دانش‌آموزان در کلاس درس و مدرسه دغدغه اصلی است، خاطرنشان کرد: درباره نوع استفاده مناسب از زمان در مدرسه، برنامه‌ریزی‌های مطلوبی انجام نشده است و نیاز به بازطراحی برنامه‌ریزی آموزشی داریم.

سند تحول بنیادین